tisdag, juli 10, 2007

Roskilde Light

Som en utrikeskorrespondent står jag här mitt i stridens hetta på Roskildefestivalen 2007. Blött hade det varit, men regnet slutade under fredagen och under lördagen och söndagen var det uppehåll. Festivalledningen hade jobbat hårt på att skapa torrare platser, pumpat bort regnvatten, brett ut stora mängder flis så när jag som "light-besökare" kom på söndagen tyckte jag inte att det var särskilt farligt alls. Det var bara på sina ställen det såg ut så här. Fast jag tror bara att vi såg 4-5 stycken med andra skodon än gummistövlar.

Solen sken och värmde, konserterna och människorna var många och humöret var det inget fel på.

Gruppen Tunng tackar för applåderna.

Tusentals människor försöker vara snygga i gummistövlar. Under konserten med Wilco.
Timbuktukonserten är över och de som struntar i Basement Jaxx köar för att köpa biljett till festivaltåget som tar en direkt till Köpenhamn. Sällan har så många människor varit så leriga och på samma tåg som jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Greatings from Italy

Anonym sa...

Ser blött ut, men inte så farligt. Häftigt att vara på Roskilde =o)