torsdag, maj 31, 2007

Bruno

Metro brukar ha en liten ruta med statistik längst ner till vänster på framsidan. Ofta är det konstigt ställda frågor och fula, fördomsfulla bilder och man vill, som alltid när det handlar om statistik, veta mer om sammanhanget frågan ställts i.
Dagens Metro Statistik visar topplistan över mest sökta kändisbilder på sökmotorn sesam.se.

Listan är som följer:







Inte bara blev jag väldigt förvånad över att Pernilla Wahlgren lyckas få fler sökningar än Paris Hilton, på sjätte plats kommer helt oväntat en helt annan sorts kändis. Som arkitekt och formgivare sticker han ut lite bland skådespelerskor, artister och eh, jag vet inte vad jag ska kalla Paris, kändisar, rätt och slätt?
Dessutom noterade jag att inte mindre än två smålänningar kvalat sig in på listan.

En kollega försökte hävda att det nog inte var han, att jag nog missat någon nykänd dokusåpa-kändis som lagade mat av skrot på nån kabelkanal.

Tråkigt nog beror listans förvånande sammansättning antagligen på en missuppfattning från Metros sida. Listan visar förmodligen de sex senast gjorda sökningarna på sesam.se vid ett specifikt tillfälle, vilket inte gör sig särskilt bra på framsidan på en daglig gratistidning.

Inga kommentarer: