fredag, februari 24, 2006

Ny lägenhet

Jag har flyttat till en ny lägenhet. Det är det första förstahandskontraktet som jag inte delar med någon annan. En hel lägenhet som faktiskt bara är min. Bara min att hyra. Eftersom jag känner på mig att det kommer att finnas en massa saker att irritera sig över där ska jag en gång för alla berätta vad som är bra med den.

-Det är en rimlig hyra.

-Det blir bara aningens längre till jobbet.

-Den ligger om möjligt ännu närmare gymmet än där jag bodde tidigare. Och jag var där igår för första gången på tre månader.

-Det finns en ekologisk matbutik på samma gata.

-Jag får bestämma själv hur jag ska möblera.

-Det finns ett träd precis utanför fönstret så jag kommer att kunna se bladsprickningen.

-Det finns sovalkov. Jag har aldrig bott i lägenhet med sovalkov förut. Det verkar tufft, nästan som ett rum till.

-Taket möter väggen i en liten rundning som göra att man nästan inte ser var det händer. Lite fint.

-Det verkar bo en rar familj på våningen ovanför. Mamman i familjen knackade till exempel på min dörr för att snällt tipsa mig om det bara var 28 dagar i februari och att den lediga tvätttiden jag bokat i nästa vecka inte existerade.

-Huset är från 30-talet och det finns en hel del charm kvar. Fast jag skulle nog gärna... (Nej just det, bara positiva saker)

-Hyresvärden skickade faktiskt en kille som lagade gångjärnet till garderobsdörren.

-Om man föreställer sig att lägenheten ligger i Vitryssland så blir man hela tiden positivt överraskad över hur fräscht och hemvant det ändå är.

Inga kommentarer: