fredag, april 15, 2011

Nystart!

Det är nästan två år sedan det senaste inlägget och jag antar att bloggandet har sina faser och annat har sina. Emellanåt har jag faktiskt proffsbloggat, eller vad man kan kalla det när man bloggar på jobbet. Men nu stundar måhända andra tider. Det är i vilket fall som helst andra tider för mig. Jag har fått förmånen att fördjupa mig i dialogmetoder och brukarsamverkan i en industridoktorandtjänst på Chalmers. Så nu ändrar jag min ingång från att skriva ingenting här till att låta [ squinch ] få vara min forskarblogg. Jag har hört att moderna forskare har det nuförtiden (ordet forskarblogg får t ex 32 500 träffar när man googlar det). Men det är naturligtvis inte (enbart) därför jag gör det, utan för att man som forskarstuderande ständigt upptäcker nya saker och för att skrivandet om det man gör utgör en viktig del av själva forskandet. Själva grundbegreppen blogg kommer ju från web log, en webb-baserad förteckning av händelser. Så för min egen skull och för den som behagar läsa: I give to you - [ squinch ] - en forskarblogg!

Inga kommentarer: